Recursos

TIPOGRAFIA CREATIVA

25, 26 I 27 de juny de 2019

Horari del curs: de 9h a 15h

En la cultura visual que ens envolta, la lletra deixa de ser una unitat llegible per a convertir-se en una imatge suggerent. Nosaltres, com a dissenyadors, hem de saber destil·lar les imatges i traduir-les a través de la tipografia. En aquest curs desenvoluparem un lettering totalment digital i a mida per al disseny d'un cartell tipogràfic.

Marta Cerdà Alimbau és una artista independent de Vilafranca amb seu a Amsterdam. Treballa en projectes que van des de la direcció d'art, al disseny, la il·lustració o la tipografia a mida, pel sector de l'art, la cultura i la publicitat. El seu treball ha sigut reconegut per prestigiosos premis de disseny com The Type Directors Club, The Society of Publication Designers, The Art Directors Club Young Guns o el premi Graffica, entre d'altres. Marta Cerdà també imparteix conferències sobre disseny i creativitat en congressos i universitats de tot el món.

CURS DE SUMI-E, PINTURA JAPONESA AMB TINTA

8, 9 i 10 de juliol de 2019

Horari del curs: de 16h a 20h

Sumi (tinta) -e (pintura) és l'art de la pintura tradicional oriental i mil·lenaria. Solament amb tinta negra, aigua i paper es poden expressar diferents nivells de llum, foscor, volum i perspectiva.

Kaoru Hirose (Tokushima, Japó). Artista i professora certificada de Sumi-e per la International Sumi-e Association (Tokyo). El 1998 va marxar del seu país per a traslladar-se a Canadà i més tard a Alemania. El 2007 s'install·la a Sitges, on resideix actualment. Postgraduada en Cooperació i Gestió Cultural Internacional (Universitat de Barcelona) i llicenciada en Art, Llenguatge i Cultura (Osaka University of Foreign Studies, Japó).

Des de 2013 realitza tallers, demostracions i exposicions de Sumi-e a Barcelona, Sitges i altres ciutats d'Europa com a ll'Universitat Autònoma de Barcelona, l'Escuela d'Art municipal Manolo Hugué, Fira Barcelona (Saló del Manga i Handmade festival), etc. amb la il·lusió de difondre l'art del Sumi-e. La seva obra ha estat exposada a The National Arts Center of Tokyo entre d'altres.

En cada sessió d'aquest curs aprendrem tècniques diferents de Sumi-e, practicant cada element per a pintar un objecte i obtenir una obra final. Per a representar alguns objectes utilitzarem Ganzai per acolorir.

IL·LUSTRACIÓ POP-UP

28 de juny de 2019

Horari del curs: de 10 a 14h i de 16 a 20h

Taller d'iniciació al llibre il·lustrat pop-up per a aprendre les nocions i tècniques bàsiques de l'enginyeria de paper així com també conèixer la seva producció i intenacionalització.

L'objectiu del curs es donar als alumnes eines necessàries per poder crear ells mateixos projectes propis tenint en compte l'enginyeria de paper com a recurs narratiu. En el taller es plantejarà la construcció de tres o quatre tipus de plecs de paper que donin joc a la narrativa visual.

Xavier Salomó és un il·lustrador que ha publicat àlbums infantils i juvenils en diverses editorials nacionals i internacionals, col·laborador habitual en revistes com El Tatano i Cavall Fort. També té experiència en il·lustració de llibre de text per editorials com Cruïlla, Barcanova, SM, Teide, Casals, Edelvives, etc. En la seva trajectòria compta amb diversos premis reconeguts d'il·lustració.

PACKAGING VS PRODUCTE per SERIES NEMO

9, 10 I 11 de juliol de 2019

Horari del curs: de 16 a 20.30 h

Carles Anadón, dissenyador gràfic expert en branding, packaging, comunicació corporativa i racionalització institucional. Col·labora en workshops com a expert en conceptualització i en la funció del disseny com a eina disruptiva d'innovació. Des de la seva experiència professional com a director de projectes a Series Nemo, ens ofereix el curs Packaging vs Producte.

El curs s'articula entorn la conceptualització d'un producte. Aprendre a no veure el packaging com una disciplina i a utilitzar-lo com una eina per transmetre emocions. Fugir de les solucions estètiques i dotar al producte d'un relat que doni profunditat a la proposta.

L'objectiu del curs es canviar la forma d'encarar els projectes de packaging, transmetre la realitat actual del món del packaging per poder afrontar els projectes amb contemporaneïtat.