CFGS GRÀFICA PUBLICITÀRIA
ESPAI CASTELLERS DE VILAFRANCA
- Nom de l'autora: Núria Tarrida
- Escola: EMA Arsenal
- Cicle: CFGS Gràfica Publicitària
- Àmbit professional: Disseny gràfic i imatge publicitària
Descripció:
Disseny de l'espai expositiu i campanya promocional de l'Espai Castellers de Vilaftranca.
El projecte planteja el disseny i conceptualització d'un futur espai expositiu per la colla Castellers de Vilafranca.
El projecte es divideix en dues fases:
FASE 1:
- Guió Expositiu
- Definició espaial
- Definició línia gràfica
- Estratègia de denominació de l'espai
FASE 2:
- Disseny de la gràfica expositiva
- Senyalística de l'espai
- Infografia
- Campanya de promoció
- Projecció audiovisual
El projecte planteja un espai que té com a eix conductor una línia de temps que força el recorregut de l'espectador per 4 àreas temàtiques diferents.
El públic objectiu, grups d'adults i infants vertebren la gràfica, que contempla dues línies perceptives diferents. L'adaptació de la marca als dos públics permet a l'espectador assolir nivells diferents de coneixement generant d'aquesta manera una major pregnància. L'exposició s'explica als adults a través de dades objectives i panells informatius i als infants a través del disseny d'una mascota, en Fèlix, que explica anècdotes i fets de manera més simple i més propera a l'edat del visitant.
Aspectes que vols destacar:
Abordar de manera unitària un projecte expositiu en la seva totalitat desde el disseny d'espai, passant per la definició de continguts, acabant amb la gràfica informativa i audiovisual.
Plantejar necessitat d'adaptació de continguts al públic familiar. Doble línia d'aprenentatge.
Complexitat d'explicar les estructures castelleres a nivell infogràfic.
Aposta per l'ús de materials biodegradables i de baix cost tant per la definició d'espai com per suport de material gràfic.
Ús dels sistemes de representació 3D per a la definició de l'espai.
Gran nivell de coordinació entre tots els elements gràfics.